niedziela, 7 lipca 2013

Książeczki

Dziś chciałbym się podzielić z wami tytułami książek, które w pewnym sensie zainspirowały mnie ale również dostarczyły wiele przydatnych informacji o Drodze św. Jakuba. 


Na początek podstawowe źródło informacji każdego pelegrino udającego się do grobu św. Jakuba drogą francuską. Poradnik i przewodnik pielgrzyma - wyd. WAM. Jest on tak zaprojektowany tak aby poradnik można było przeczytać w domu i nie zabierać go w drogę (w celu ograniczenia ciężaru na plecach), natomiast przewodnik szczegółowo, dzień po dniu opisuje każdy etap podróży. Schroniska, przydrożne bary, profile terenowe pokonywanych etapów.


 A to już pozycja nieco odmienna. Książka, której za bardzo nie trzeba przedstawiać. Opisuje przygody bohatera mniej lub bardziej realne na drodze francuskiej.

 A tu szlaku do Santiago z "lekkim przymrużeniem oka". Bohater - Niemiec z zawodu komik opisuje swoją drogę. Książka popularna, ciężko ją dostać. Ja przynajmniej miałem problem.


A to już podstawowe źródło wiedzy geograficznej...

 

A to już przewodniczek po Małopolskiej Drodze św. Jakuba. Sandomierz - Kraków.

I mapa do przewodnika.


I na sam koniec chciałem film, który zainspirował mnie do podjęcia trudu drogi francuskiej. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz